Everest Poker

Everest Poker onderscheidt zich op meerdere manieren van andere poker rooms. Ten eerste is de software beter, de graphics zijn net iets mooier en de interface is een stukje soepeler. Als je gaat zitten aan een poker tafel bij Everest zit je in een realistische omgeving. In plaats van plaatjes en avatars als tegenstanders heb je bij Everest volledige personen en karakters aan je tafel zitten waardoor je meer het gevoel hebt aan een poker tafel te zitten. Daarnaast is Everest Poker interessant voor Nederlanders omdat de software in 15 talen beschikbaar is waaronder in het Nederlands. Everest Poker is verreweg de meest Europa georiënteerde website onder de pokerrooms wat resulteert in unieke toernooien en een hoge everest poker welkomstbonus.

Ga naar de Website

Beperkt spelaanbod

Uiteraard zijn er ook enkele nadelen. Zo biedt Everest Poker enkel en alleen Texas Holdem (limit, pot limit en no-limit) en Omaha Poker (Hi) aan, alle andere varianten kunnen helaas niet gespeeld worden. Maar aangezien Everest Poker zich erg richt op beginnende spelers is dit niet echt een groot probleem. Veel beginnende spelers richten zich op Texas Holdem en soms Omaha, de andere varianten komen vaak pas later in beeld.

Mini freerolls

Op het gebied van toernooi is er volop keuze bij Everest Poker, zowel in de standaard toernooien als Sit N Go toernooien.  Wat ook weer bijzonder is is de mogelijkheid voor nieuwe spelers om freeroll toernooien te spelen zonder eerst geld te storten. Vaak zijn freerolls een soort welkomstkado voor nieuwe spelers die hun eerste storting maken maar bij Everest Poker zijn er echte mini freerolls waarbij de winnaar bijvoorbeeld $0,20 wint. Dit is natuurlijk niet veel maar kan wel erg leuk zijn als je nog nooit eerder voor geld gespeeld hebt.

Het kan een goede strategie zijn telkens via deze mini freerolls te sparen tot je een paar dollar hebt waarmee je dan vervolgens een Sit N Go van één of twee dollar kunt gaan spelen. Zo kun je erg langzaam wennen aan het echte geld poker (wat natuurlijk het leukst is!).

Conclusie

Over het algemeen is Everest Poker een erg degelijke leuke room om te pokeren. Het aanbod aan spelvarianten is enigszins beperkt waardoor ons eindoordeel toch iets lager uitvalt. Maar de goede software en interface en de goede acties voor beginners maken het een aanrader om hier te spelen. Everest Poker krijgt van mij een 7.